Blog o mojej miłości do staroci, porcelany, róż i wierszy.

poniedziałek, 23 kwietnia 2018

WIOSNA W OGRODZIE I NA TALERZU

         Tytuł zechciejcie przyjąć z przymrużeniem oka. ;) Bo ja  w sprawach kulinarnych to, wolę jeść niż gotować ;). Zamiast smakołyków wiosennych na talerzach zjawią się wiosenne kwiaty i nie tylko. 
        Mój ogród zmienia się z dnia na dzień. Żal mi, bo choć jedne kwiaty zakwitają, to inne właśnie kończą swój żywot. Pracy jest ogrom, a my już nie jesteśmy młodzi i co roku trudniej nam ogarnąć te wiosenne prace. A co zobaczymy jakiś ładny i ciekawy kwitek lub krzaczek, to chcielibyśmy mieć w naszym ogrodzie.
           Targi ogrodnicze w Starym Polu były dla nas ogromnym rozczarowaniem. Z roku na rok mniej wystawców roślin , a co raz  więcej ciuchów i wyrobów gastronomicznych. Kupiliśmy hortensję ogrodową o czerwonych kwiatach, posłonka, liliowce i złocienie i to wszystko. Oprócz liliowców, zresztą wybór był prawie żaden, i tych złocieni, to nic z naszej chciejlisty nie było. :(   Ceny także nie były zbyt atrakcyjne.  

Złocienie

              No dosyć narzekania. Zapraszam do ogrodu.

porcelana angielska




porcelana angielska


sasanka
hiacynty


fiołki już prawie przekwitły


zakwitła wisienka
i gęsiówka kaukaska



         
kwiatki wiśni sakura

           W niewiarygodny sposób udało mi się uchwycić naszego kopciuszka, zrywającego się do lotu. Tak na prawdę to robiłam zdjęcie ptaszka siedzącego na gałęzi. Ale on wolał pofruwać :)
 
Frrrr  i poleciał....
A tu, kopciuszek robiony przez szybę i trochę zamglony.
Sikorki na tle kwitnącej olchy
             I jeszcze na koniec wiosenne kubeczki z króliczkami.



25 komentarzy:

  1. Mi też śpieszno do ogrodu ale choroba zatrzymała moje ogrodnicze zapędy. Pięknie u Ciebie w ogrodzie i na talerzu.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę powrotu do zdrowia. Martwię się, czy jutro będzie równie pięknie, bo mamy straszną burzę. :(

      Usuń
  2. Porcelana zachwyca. A i kwiaty też.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, miło mi, że znalazły uznanie w Twoich oczach. :)

      Usuń
  3. Prześliczna jest ta porcelana. A i widzę, że kwiatów i ptaków u Ciebie nie brakuje pod każdym względem. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiatów jest dużo, ale martwię się, że burza je zniszczy. :(

      Usuń
  4. Pięknie uchwyciłaś wiosnę a ptaszek rozbija bank <3
    u nas te piękne kwiaty już przekwitły ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że piękno wiosny jest takie ulotne. U nas w tej chwili burza i strasznie leje, boję się, że zniszczy kwiaty. :(

      Usuń
  5. Kopciuszka nie znałam. Piękne kwiaty i cudowna porcelana, miło nacieszyć oczęta. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zadomowiły się w moim ogrodzie kilkanaście lat temu i wiernie wracają każdej wiosny. :)Pozdrawiam ☺

      Usuń
  6. Zdjęcie kopciuszka wymiata!!!
    Śliczne kwiaty! Piękna porcelana!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna wiosna w Twoim ogrodzie:)))i jeszcze piękniejsza na porcelanie:))u nas coraz mniej kwiatów.ja już dawno nie daję rady i jest tak trochę dziko:)))))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że mój ogród Ci się podoba. W większości, to zasługa mojego M, on zajmuje się wszystkimi ciężkimi pracami. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  8. Ojej, jaki ptaszek śliczne i to w locie!! U mnie dwie sójki przyleciały i bażant, ale ja juz chyba nie umiem robić zdjęć, buu, albo aparat mi się zepsuł, więc trzeba mi uwierzyć na słowo, hehe. Uściski strasznie wiosenne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to wielka szkoda. Aparat to sprzęt bardzo potrzebny. Szkoda, że nie zobaczę Twojego bażanta. Raz, kiedy byłam na targach rolniczych, hodowca otworzył klatkę z bażantami i jeden, taki śliczny samiec zwyczajnie pofrunął, z klatki na wolność. Pan się zmartwił, bo uciekły mu pieniążki, ale pewnie wiele bażancich samiczek na wolności się z tego ucieszyło ;) Pozdrowionka. :)

      Usuń
  9. kocham tę porę roku. mam taka sama filiżankę fiołkową

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie pamiętam skąd ją mam, ale to chyba jakiś prezent, kupiona w sklepie z gospodarstwem domowym.

      Usuń
  10. Tereniu ukradnę Ci margerytki z ogrodu i talerz z sikorkami....w ogóle wszystko mi sie podoba, ale cos musze wybrac:)))

    OdpowiedzUsuń
  11. bajeczna ta Twoja Wiosna ♥
    zrywający się do lotu K.
    niczym w balowej sukni...

    OdpowiedzUsuń
  12. Liliowce powinny starczyć Wam za cały ogród ;-) Dożywają 100 lat...
    Często myślę o tych na naszej działce. Czy jeszcze żyją pod opieką nowego, niedoświadczonego nabywcy, który tylko marzył o skrawku ziemi - byle w stolicy?
    Porcelana cudna - mam podobną.

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne kwiatki w ogrodzie i na talerzach. ;) I słodki ptasio. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam ogrody, uwielbiam zdjęcia ogrodów. :) Wspaniała porcelana. Ja też wolę jeść, bo kucharka ze mnie słaba. Z przepisem ugotuję, ale bez... oj... lepiej nie jeść. hahaha Bardzo przyjemny post, piękne kwiaty, piękny ptaszek. :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jest to na pewno piękny okres i faktycznie gdy mamy możliwość to również fajnie jest wiedzieć jak w takich okolicznościach wypocząć właściwe. Ja na pewno każdemu polecam doskonały sklep https://ogrodolandia.pl/meble-na-taras aby każdy wiedział jak fajne meble na taras można sobie kupić.

    OdpowiedzUsuń