Blog o mojej miłości do staroci, porcelany, róż i wierszy.

wtorek, 2 października 2018

ANIOŁ STRÓŻ

         Szczególną estymą darzę Anioła Stróża. Dziś w święto Aniołów Stróżów wypada poświęcić Mu post. Nie będę się rozpisywać o Aniołach w religii, kulturze i sztuce. Inni zrobili to za mnie dużo lepiej. Dziś jeden z moich wierszy anielskich ilustrowany fotografią przedwojennej, porcelanowej figurki Anioła z moich zbiorów.





Kołysanka

Śpij
nocka idzie ścieżką
pośród mgieł
Cisza gładzi
potargane liście w ogrodzie
Gwiazdy przez sito nieba
przesiewają blask
Na gałązce usiadł Anioł
jak srebrnopióry ptak
nad twoim snem
będzie czuwał do świtu

21 komentarzy:

  1. Śliczny Aniołek. A i wiersz bardzo dociera do serc odbiorców. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny Anioł i śliczna kopułka.:) Pozdrawiam milutko!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniołka kilka lat temu kupiłam na giełdzie, bardzo go lubię :)

      Usuń
  3. Piękny wiersz Tereniu, taki cichutki...

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny wiersz i piękna figurka:))też bardzo lubię anioły:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki cudny wiersz, taki...niosący spokój <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to kołysanka. W obliczu Anioła czujemy się bezpiecznie :)

      Usuń
  6. ja Anioły darzę szczególną atencją nie raz doświadczyłam ich bliskości oraz pomocy tyle że w tym drugim to trzeba poprosic Anioły o pomoc bo same z siebie nie mogą ingerować w nasze życie. swego czasu zakupiłam sobie nawet encyklopedie o aniołach bo zapragnęłam je blizej poznać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Toteż trzeba się modlić, i ta zdaje się naiwna, dziecięca modlitwa załatwia wszystko :)

      Usuń
  7. Przydałby mi się taki kojący Anioł każdej przerywanej niepkojem wspomnień nocy...

    OdpowiedzUsuń
  8. 37 year old Health Coach I Luce Royds, hailing from Oromocto enjoys watching movies like Song of the South and Scouting. Took a trip to Primeval Beech Forests of the Carpathians and drives a McLaren F1. po wiecej kliknij tutaj

    OdpowiedzUsuń