Blog o mojej miłości do staroci, porcelany, róż i wierszy.

środa, 21 sierpnia 2019

SZKLANY ŚWIAT

               Pochwalę się ostatnimi szklanymi nabytkami.


Duży 42 cm, wazon z Huty Sudety, projektu Stefana Sadowskiego.


            Mały 19 cm, wazonik, jeszcze nic o nim nie wiem. Przypomina kwiat kalii


                   Po lewej owocarka Migdały z Ząbkowic.



                                 Paterka chyba niemiecka 


                    Mały świecznik zielony,  nie wiem skąd.

           Marzy mi się więcej szkła w kolorze niebieskim, zwłaszcza kobaltowego, i zielonym.  

27 komentarzy:

  1. Wspaniałe nabytki, a najbardziej podoba mi się wazon w kształcie kalii.

    OdpowiedzUsuń
  2. paterka jak dzieło sztuki!
    a zielony świecznik fajny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham zielony, marzą mi się większe szkiełka w tym kolorze. Lubię jak światło prześwieca przez kolorowe szkło. Pozdrowionka :)

      Usuń
  3. Piękne zakupy. Fajnie mieć taką pasję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciągle się boję, że moje zbieractwo przemieni się w coś po za kontrolą. Mam nadzieję, że mój zmysł estetyczny na to nie pozwoli. ;)

      Usuń
  4. O, super, zwłaszcza ten wazon błękitny mi się podoba :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię niebieski, najbardziej kobaltowy, ale inne odcienie też. Żałuję, że moja mama kupowała tylko szkło bezbarwne, bo najbardziej lubiła kryształy. Ja zdecydowanie wolę kolorowe. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  5. Super nabytki, ten zielony świecznika ma niesamowity kolor, taka głęboka barwa, cudo :))
    Pozdrawiam ciepło, Agness<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda tylko, że taki malutki. Może jeszcze mi się trafi coś większego :)

      Usuń
  6. Piękności. Bardzo mi się podoba ten malutki wazon podobny do kwiatu kali, jak to napisałaś. :) Prawdziwe cudo, wyobrażam sobie w nim kwiat koloru morza, bajka. :) Pozdrawiam, udanego dnia. <3 :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne szkło nabyłaś:)))mnie najbardziej podobają się owocarki i paterka:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu, my chyba mamy podobny gust. :) pozdrawiam słonecznie :)

      Usuń
  8. Wspaniałe szklane nabytki... Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Jest piękny, zwłaszcza jak prześwieca przez niego słońce. :)

      Usuń
  10. i love those finds..

    https://jehanmohammad.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Z racji tego, że kolor zielony należy do moich ulubionych, świecznik w tym kolorze podoba mi się najbardziej. Ale reszta zdobyczy również warta uwagi...
    Ostatnio byłam ma giełdzie łódzkiej i widziałam naczynia w kolorze kobaltowym. Że też nie pomyślałam, aby Ci zakupić. Następnym razem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj lepiej nie. Bo wysyłka jest ryzykowna. Dopiero co oglądałam na fb piękną bombonierkę w trzech częściach, mimo starannego zapakowania. Niestety czy to poczta czy kurier, obchodzenie się z przesyłkami to szok. Żal byłby okrutny. Pozdrawiam serdecznie.:)

      Usuń
  12. Cudne! Najbardziej podoba mi się zielony świecznik. Ma coś w sobie, jakąś głębię. Będzie wspaniałą dekoracją na Boże narodzenie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten odcień zieleni jest bardzo ładny, szkoda, że mam tak mało zielonych szkiełek . :)

      Usuń
  13. Piękne nabytki :). Moja Mama miała duży, pękaty wazon z huty Sudety. Był pomarańczowy i wyglądał jakby połknął Słońce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje porównanie Kasiu jest cudowne. Kocham to połknięte słońce w cudnych , kolorowych szkłach. Pozdrawiam :)

      Usuń