Blog o mojej miłości do staroci, porcelany, róż i wierszy.

czwartek, 16 kwietnia 2015

HEBANOWE LUSTERKO




            Miało być o wiośnie i kwiatach, a tymczasem pogoda robi niemiłe psikusy. Wieje, leje, zimno, że wcale się nie chce do ogrodu wychodzić.
            Zrobiłam kilka zdjęć w sobotę, ale było już po południu i cienie brzydko się kładły.


            Dziś zajrzałam do ulubionego SH, nazywanego przez nas Angolem. Totalna bryndza, no prawie. Bo pośród wielkiego nic, leżało sobie ręczne lusterko.  Fazowana tafla z drobniutkimi ryskami, drewniana oprawa. Obejrzałam dokładnie. Na rączce wybita sygnatura ST. PAULS i real ebony.  A to fart, lusterko oprawione w prawdziwy heban. 

            Pogrzebałam w necie i serce mi zabiło mocniej. Opis głosi: wiktoriańskie lusterko, wykonane ręcznie w latach 1890-1900.


            Prawdziwy skarb. Oczyściłam drewno alkoholem i zakonserwowałam olejem. Wygląda dostojnie. Przy okazji zrobiłam kilka zdjęć kilku innym przedmiotom niezbędnym damie w stylu vintage. 
Nie mam tego wiele. Jeden toczek z woalką,  trzy flakony na perfumy, trzy torebki, cztery pary rękawiczek, okulary, trochę biżuterii z XX w. i kilka puzderek na biżuterię. Marzy mi się jeszcze wachlarz i parasolka, taka od słońca.

Dama nie może obyć się bez biżuterii i oczywiście odpowiednich na nią szkatułek


Bez torebek i kapelusza, niestety żadne nie pochodzą z epoki wiktoriańskiej

Najstarsza torebka z czerwonej skórki z lat 60tych ubiegłego wieku
Okulary w szylkretowej oprawie z początku XX w.
Skromna kolekcja zaledwie cztery pary rękawiczek

4 komentarze:

  1. Toczek w toczek podobny do mojego! ;) Bardzo ładna kolekcja i życzę Ci aby rozrastała się o następne perełki.....No i szczęścia w poszukiwaniu tych o których marzysz! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Ciągle rozrasta mi się ta lista marzeń.

      Usuń
  2. Jesteś prawdziwą damą Sowo! Ja tez uwielbiam starotki i SH i wszystko, co z dawnymi czasy się kojarzy...A Twoje zbiorki już są cudne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są bardzo malutkie, ale robię co mogę, żeby je powiększyć.

      Usuń