Blog o mojej miłości do staroci, porcelany, róż i wierszy.

środa, 21 czerwca 2017

LATO ...


       Wieczór znowu chłodem wygnał mnie z ogrodu. Niby lato, a temperatury zwłaszcza rankiem i wieczorem wcale nie letnie. Za to dzień był bardzo ciepły, choć nie tak upalny jak wczoraj.
       Dawno się nie odzywałam, ale czerwiec, to dla mnie bardzo pracowity miesiąc. Praca zawodowa rozbija dzień na trzy części, przy takiej rotacji trudno poświęcić czas ogrodowi.   
       A chwasty nie siane, nie podlewane, same rosną i zagłuszają pożyteczne rośliny. Trzeba pielić siać, pikować, przesadzać, że o domowych obowiązkach nie wspomnę. Czerwiec to też czas zbliżającego się końca roku szkolnego, ostatnie sprawdziany, kartkówki, wystawianie ocen, rady, sprawozdania et cetera, et cetera … To także czas I Komunii, Bożego Ciała, procesji, sypania kwiatków. Myślę, że przyjmiecie usprawiedliwienie.
         Żeby jakoś się wykupić, przygotowałam najnowsze zdjęcia mojego ogrodu.     
         Zapraszam.

                                                          Na tarasie 

                                                 
                                                        Moje róże

                                                                         Inne kwiatki


Widoki



          Pliszka na rękach mojej wnuczki. Młode ptaki często uderzają o szyby. Pliszkę odchuchałyśmy i dopilnowałyśmy, aby szczęśliwie odleciała.

         Dziękuję za wspólny spacer po naszym ogrodzie. Już wkrótce wakacje, obiecuję częściej pisać. Pozdrawiam wszystkich serdecznie. Wspaniałego lata!

34 komentarze:

  1. spacer wielce budujący
    a pliszka rozczula...
    udanego LATA, Sówko ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Tereniu masz piekne róże, moje chyba zmarniały...ogród bardzo duzy jak widac, podoba mi sie ta skarpa, wzniesienie sprawia,że ogród ma ciekawe ukształtowanie terenu...pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ukształtowanie terenu, jest przyjemne dla oka, ale jest zmorą do prac pielęgnacyjnych. :)

      Usuń
  3. Łaaaał ... jestem pod wrażeniem pięknego ogrodu :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do pięknego to mu daleko, ale czasu i sił trochę nam brakuje. :)

      Usuń
  4. O mamusiu!!! Cóż za wspaniały ogród!!!Przepiękny!!!
    Kwiaty zachwycają mnie bardzo!
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej to na zdjęciach wygląda niż w rzeczywistości. Chwastów nie fotografowałam ;)

      Usuń
  5. Taki piękny ogród wymaga pracy:))u nas tak raczej zielono a kwiaty tylko w donicach:)))masz piękny ogród:))pliszka miała szczęście że wpadła akurat do Was:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo żal mi tych ptaszków. Muszę koniecznie kupić naklejki na szyby.
      Masz rację, ogród wymaga ogromu pracy.:)

      Usuń
  6. Jak pięknie. Uwielbiam taką przyrodę. I ta pliszka? rozczuliłam się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszyłyśmy, że nic się jej nie stało. Wnuczka pilnowała, żeby była bezpieczna. :)

      Usuń
  7. Spory Twój ogród ,też jest co robić. Myślę,że gdyby powiedzieć chwastom ,że są szlachetne zaraz by zaczęły kaprysić
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to zacznę im to wmawiać trzy razy na dzień. Tylko czy poskutkuje? ;)

      Usuń
  8. Wspaniale jest mieszkać w takim cudnym,przestrzennym ogrodzie. Pliszka wygląda na szczęśliwą w dobrych rękach, hehe. Życzę Ci, Teresko, odpoczynku, beztroski i radości w wakacyjne, spokojne dni !!! Uściski mocne :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Marzenko. Gdybyś czasem zawędrowała w pobliże, mój dom i ogród stoi przed Tobą otworem.

      Usuń
  9. Rozumiem Cię doskonale Tereniu, mój ogród już zarósł! Teraz chyba z Wnukiem będę pielić:-))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od wtorku przystępuję do akcji, jak mi pogoda planów nie pokrzyżuje. Wnuczka przyjeżdża do mnie 7 lipca. Ale ona woli podlewać niż pielić ;)

      Usuń
    2. Moj ma dwa latka i energii za pięciu, więc możesz sobie wyobrazić pracę z nim:-)

      Usuń
  10. Normalnie KOCHAM Twój ogród !!!!!
    I masz skarpę !!!! oj pobuszowałabym sobie po Twoich włościach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękny ogród Szara Sowo. Wprost wymarzony na to, aby się w nim zaszyć i odpocząć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Acha, odpoczywać to mogą goście. Dla mnie zostaje sianie, sadzenie, pielenie, podlewanie i tak w kółko. Ale kwitnący ogród cieszy moje oczy.

      Usuń
  12. Pięknie u Ciebie. O! I o ptaszka zadbałyście :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny ogród , którego utrzymanie wymaga wysiłku i serca :) Podziwiam :):) Dobrze, że pliszeczkę tylko trochę otumaniło i mogła odlecieć :)
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj wymaga, wymaga. Pliszce nic się nie stało, na szczęście. :)

      Usuń
  14. Piękne u Ciebie lato. A ptaszek robi wrażenie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka dni deszczu i ogród się zmienił. Większość kwiatów zniszczona, chyba tylko hortensje lubią deszcz. :)

      Usuń
  15. Ja niby miałam tu trafić do jakiejś graciarni?! To oby one wszystkie tak wyglądały ;)
    Trawestując Kochanowskiego, można powiedzieć: Gościu, siądź wśród moich róż, a odpocznij sobie... i wprawne oko zauważy ile w ten ogród jest serca i pracy włożone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Graciarnia, bo w niej mydło i powidło. Jest ogród i moje pasje związane ze starociami, przeróbkami i w ogóle różnościami. Ale zawsze chętnie widzę, każdego odwiedzającego i miło mi, jak sobie pod krzaczkiem róż usiądzie.

      Usuń
  16. Masz piękny ogród i wymaga on dużo Twojej pracy ale warto , żeby teraz cieszyć się tym wszystkim - w moim ogródku też sporo roslin wymarzło ,ale ostatecznie nie jest źle - pozdrawiam Szara Sowo serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnie deszcze znów nadwyrężyły ogród, ogołociły go z kwiatów. Jednak wystarczy kilka dni słońca i znowu pokrywa się nowymi. Pozdrawiam ☺

      Usuń
  17. Jakie piękności... I ta wzruszająca ptaszyna...
    Jesień latem nie tylko ziębi ciało, ale też dołuje psychikę...
    Podobno tam z góry, mają rzucić nam kilka cieplejszych dni.

    OdpowiedzUsuń