Blog o mojej miłości do staroci, porcelany, róż i wierszy.

poniedziałek, 4 grudnia 2017

ŚWIĄTECZNE ZDOBYCZE




        Powoli czas zabrać się za dekorowanie domu na święta. Ja to zwykle robię od Mikołaja – 6 grudnia. Nie mogę narzekać na brak materiału do dekoracji, ale bardzo lubię zdobywać nowe – to znaczy stare. Dlatego ze wzmożoną częstotliwością odwiedzam znajomą graciarnię i szperam w zakamarkach, poszukując starych bombek, figurek i innych świątecznych ozdób.
       Pozwólcie, że się troszkę pochwalę. Oto moje ostatnie zdobycze.


       Te Mikołajki czy też krasnoludki z szyszek stały się inspiracją do wspólnej zabawy z młodszą wnuczką. Gdy byłam dzieckiem często z mamą , ciocią lub babcią robiłyśmy ozdoby na choinkę. Były to łańcuchy z kolorowego papieru i słomek, wydmuszkowe Mikołajki i koguciki, pawie oczka z kolorowych pozłotek, koszyczki na orzechy. Tym razem z wnuczką robiłyśmy szyszkowe krasnoludki. Amelka sama wymyśliła i wykonała ślicznego bałwanka z puchatych pomponów. Miło spędziłyśmy razem czas.
      W dużym lampionie przygotowałam taką oto dekorację z użyciem lampek LED. Jak Wam się podoba?


      Następnym razem napiszę o starych bombkach, które ostatnio przybyły w moich zbiorach. 


      A z okazji 4 grudnia wszystkim Basiom, Baśkom, Barbarom i Barbórkom składam najserdeczniejsze życzenia.

20 komentarzy:

  1. Prawdziwe cudeńka nam tutaj pokazujesz Tereniu. Te ozdoby mają w sobie duszę. Pozdrawiam serdecznmie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem sobie wyobrażam osoby, które kiedyś cieszyły się z tych ozdób i ciepło o nich myślę. Pozdrowionka.:)

      Usuń
  2. Ale urocze, hehe, najbardziej spodobała mi się wiewióra. Ale wesoło, ze się wnusie przyłączają do dekorowania :-) Ja w sumie też bym już chciała, muszę z dziećmi poważnie porozmawiać, hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wnuczki to prawdziwe skarby, ale nie ma co poganiać, jeszcze się babcia nabędziesz ;)

      Usuń
  3. Piękne ozdoby!
    Dekoracja w lampionie rewelacyjna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne zdobycze:))ja też chętnie wyszukuję dekoracji świątecznych w rupieciarniach:)))dekoracja w lampionie śliczna:))czekam na Twoje stare bombki:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam serdecznie. Muszę znaleźć trochę czasu na obfocenie zdobyczy bombkowych.

      Usuń
  5. Przepiękne ozdoby!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na moim blogu i dziękuję za miły komentarz. :)

      Usuń
  6. wiewiórka w szyszkach najurokliwsza!
    a lampiony mogą być wszak całoroczną
    ozdobą - tylko lalkowy wsad wystarczy
    co kwartał zmieniać :DDD

    jakoś w pierwszej chwili widział mi się
    w lampie Piaskowy Dziadek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiewiórka to podstawka na wykałaczki, własność mojego M. Jest słodka. Co do lampionów masz rację, co jakiś czas można zmieniać dekoracje, a latem będzie ozdobą tarasu, bo jest naprawdę duży.

      Usuń
  7. Bombki sa prześliczne.Ja mam w swoich zbiorach też stare bombki bardzo je lubię mimo , że ubieram inaczej choinkę to zawsze znajdują miejsce na stroiki.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem wykładam je po prostu w szklanej misie, albo na tacy. Boję się, że na dużej choince mogłyby ulec jakiemuś wypadkowi. Czasem robię z nich inne dekoracje np. ptasie drzeewo.

      Usuń
  8. uwielbiam stare bombki i tez mam u siebie takie chodz są juz wyblakle to ja je najbardziej lubie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co roku udaje mi się coś zdobyć i moje zbiory staruszek się powiększają. W graciarni dziwią się, że takie "brzydkie" bombki wyciągam.

      Usuń
  9. Basia dziękuje za życzenia. Piękne dekoracje, a konik najcudniejszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba, bo mnie także choć to tylko zwykła choinkowa ozdoba.

      Usuń