Blog o mojej miłości do staroci, porcelany, róż i wierszy.

wtorek, 14 lipca 2020

OTO JEST PYTANIE

            A brzmi ono  "Ząbkowice albo nie Ząbkowice?"
Mam słabość do szkła z huty Ząbkowice, a zwłaszcza prasowanego w kolorze kobaltowym. Toteż wielka radość mnie spotkała, bo udało mi się nabyć śliczny kielich - wazon w tym kolorze za niewielkie pieniądze. 


Postanowiłam sprawdzić swój zakup w internecie, będąc przekonana, że to wzór Cora.  Ale znalazłam z taka stopką.

zdj. z Allegro

                                A moja zupełnie inna.


                                 W dodatku bardziej płaska.





            I bądź tu mądra. Zapytałam na fb, żadnego odzewu. Sprawdzam dlaczego, a tu zmiana regulaminu, usunięto mój post z zapytaniem bez ostrzeżenia. Już dawno zauważyłam, że na niektórych grupach są równi i równiejsi. No to wyniosłam się z tej grupy tzw. po angielsku. Czyli , że liczyć mogę tylko na siebie. Trzeba dużo czasu i cierpliwości, żeby czasem coś znaleźć w wyszukiwarce wujcia Googla.  Ale po kilku próbach się udało.

zdj. LOFT parts
 
        Jednak Cora, projekt Eryki Trzewik Drost. Bardzo mnie to cieszy. Teraz będzie mi się marzył drugi w kolorze szmaragdowym.
 



 

19 komentarzy:

  1. Ja też mam podobną zagadkę z owocarką. Też niby Cora i też na bardziej płaskiej stopce. Wygląda więc na to, że robili i na bardziej spadzistej i na płaskiej. Udało ci się znaleźć w pięknym kolorze.
    To prawda, niektóre grupy na FB są mało przyjazne. Dlatego ja również podchodzę do nich ostrożnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem na grupie Stare lalki i przyjaciele, jest tam naprawdę serdeczna atmosfera, każdy chętnie drugiemu pomaga i dzieli się swoją wiedzą. Natomiast należałam do trzech grup tzw. szklanych i zrezygnowałam ze wszystkich. Raziło mnie, że początkujących zbieraczy traktowano jak intruzów i jak ktoś nie pachniał dużą kasą dawano mu to odczuć, choćby nie odpowiadając na zapytania lub robiąc kąśliwe uwagi.

      Usuń
  2. Ależ piękny ten kielich. Cieszę się, że trafił Ci się za niewielkie pieniądze. Teraz będzie cieszyć oczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dziecka lubię szkło kobaltowe, chyba od czasu, gdy pierwszy raz zobaczyłam flakonik od perfum Pani Walewska :)

      Usuń
  3. Piękny wazon nabyłaś:)))ja niewiele wychodzę od początku pandemii a jeszcze miesiąc temu złamałam rękę i już całkiem jestem uziemiona:((Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mi przykro. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia :)

      Usuń
  4. Nie znam się , ale dzięki Tobie zaczęło mi się podobać kolorowe szkło. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że "znanie się" jest ważne dla kolekcjonerów, ale dla mnie ważniejsze jest, że mi się podoba. Jeśli otaczamy się przedmiotami, które nas cieszą swoją urodą, to przyjemniej się żyje. Kolorowe szkło wprowadza wesoły nastrój, zwłaszcza, gdy słońce prze nie prześwieca i rzuca kolorowe cienie :)

      Usuń
    2. Wyobrażam sobie ja pięknie się robi :-)))

      Usuń
  5. Piękny. Dla ciekawostki - prawdopodobnie ta huta szkła jest w jednej z dzielnic aktualnie przynależącej do mojego miasta, czyli Dąbrowy Górniczej(kiedyś to była osobna miejscowość).
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była Karolinko, bo już jej nie ma. Wielka to strata dla miłośników pięknego szkła. Pozdrowionka.

      Usuń
  6. Śliczny ten kielich piękny kolor ;-) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolor jest cudny, bardzo lubię szło we wszystkich odcieniach niebieskiego i zielonego. Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Piękny wazon, super, że okazał się tym, na co liczyłaś. Wspaniały nowy nabytek do Twojej bogatej kolekcji :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Słowo kolekcja w stosunku do szkła używam nieco umownie, bo u mnie wszystkie szkiełka są użytkowe. W wazonach stoją kwiaty, a na paterach podaję ciasto i owoce. :)Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Piękny nabytek :) Grupy na fb potrafią być... hm... rozczarowujące.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem jaka jest odpowiedź, ale wazon ładny. :)

    OdpowiedzUsuń