Blog o mojej miłości do staroci, porcelany, róż i wierszy.

wtorek, 19 lipca 2022

PRZEPIS NA SOS Z CUKINII I POMIDORÓW

         Ponieważ kilka osób było zainteresowanych przepisem na sos z cukinii, oto on.

SOS POMIDOROWY Z CUKINIĄ/ KABACZKIEM DO SŁOIKÓW. 


 Składniki:

3 kg pomidorów, zamiennie 2 słoiczki sosu pomidorowego Łowicz.

2-3 młode cukinie lub kabaczki, takie, żeby pestki nie były wykształcone

1 duża marchewka

4 duże cebule

1 czerwona papryka

1 średnia główka czosnku 

2-4 kostki rosołowe Knorr

spora garść bazylii świeżej lub mrożonej

trochę listków oregano, tymianku, pietruszki najlepiej świeże

10 ziarenek pieprzu, 5 ziarenek ziela angielskiego

2 listki laurowe

2 łyżki oleju

sól, pieprz mielony do smaku .

Przygotowanie:

Cebulę, paprykę, czosnek obrać i pokroić w kostkę. Zeszklić za oleju  na dużej patelni. Dodać obraną, pokrojoną w ćwierć plasterki cukinię/ kabaczek, poddusić.  Przełożyć do garnka.

Pomidory obrać ze skórki pokroić w kostkę, zetrzeć marchewkę na tarce z grubymi oczkami. Dodać do garnka. Wrzucić kostki Knorr, najpierw dwie, żeby nie przesolić. Dodać pokrojone zioła i przyprawy. Podgotować aż pomidory zaczną się rozpadać. Posmakować i ewentualnie dodać jeszcze dwie kostki Knorr, sól, pieprz mielony według własnego smaku. Jak będzie sos rzadki to trochę odparować.

Może się zdarzyć, że będzie cukinia/kabaczek a nie będzie pomidorów. Żeby się nie zmarnowały można pomidory zastąpić 2 słoiczkami sosu Łowicz, Boloński lub do Spagetti.

Gorący sos nakładać do słoików, zakręcić i postawić do góry nogami. Odstawić do przestygnięcia. Pasteryzować można nawet na drugi dzień. Ja gotuję 30 min od zagotowania wody w kotle.

Życzę smacznego! 

 Kochani mam problem z bloggerem. Na Świat według Maggie nie mogę umieszczać komentarzy i odpowiedzi. Nadrobię jak sobie poradzę z problemem. :( :( :(

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam cukinię, a taki przepis brzmi pysznie. Z pewnością wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie wypróbuje Twój przepis:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny przepis, skorzystam i dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cukinia w każdej postaci super. :) Twój sos brzmi bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę że jest pyszny :) . Posadziłam sobie dynie ale chwilowo pojawił się tylko jeden owoc .:( Zauważyłam , że lata zastraszająco mało zapylających owadów . Tak przynajmniej jest w Warszawie . Sieć 5G ? :( Wstaję rano i biegam z pędzelkiem - może coś zapylę, chociaż pszczółka Maja ze mnie marna :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Też to zauważyłam, ja na razie miałam tylko dwie cukinie, ale ogórków jest sporo i pomidorów też. Co do powodów to raczej bezmózgowość naszych rolników, a nie żadne G5. Trudno wbić do głowy, że opryski w dzień zamiast zwyżki przyniosą obniżkę plonów. A już kiedy słyszę o celowym zniszczeniu pasiek, to ... Nie napiszę co, " ja wim, a pani rozumi, tylko ten prekurator" ;) I nic nie pomoże, dopóki nie będą zabierać dotacji unijnych za takie praktyki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój ulubiony sos! Nie ma jak jedzonko u mamy! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się, że smakowało. Już są następne. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. aleś mi smaka narobiła juz wiem co zrobię z kabaczkami żeby sie nie zmarnowały :D dziekuje <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojej, z nieba mi spadł taki przepis :-)) Właśnie też posadziłam cukinie i martwiłam się, że się zmarnuje. A tu akurat :-)) Uściski Teresko :-))

    OdpowiedzUsuń