Blog o mojej miłości do staroci, porcelany, róż i wierszy.

środa, 18 września 2019

POD SŁOŃCE

             Kochani, tyle się działo w świecie moich lalek, że zupełnie zaniedbałam inne blogi. Stadami przybywały lalki wołające o naprawy, SPA i ubranka, pojawiły się mebelki, również do naprawy, a wreszcie i domek. To wszystko, kto ciekawy, może zobaczyć w Świecie według Maggie.


           Jako dziecko bardzo lubiłam patrzeć na słońce przez kawałki kolorowego szkła. Wielkiego wyboru nie miałam, ot kawałki potłuczonych butelek, brązowych i zielonych. A mama w szufladzie przechowywała swoją pamiątkę z dzieciństwa  kryształowy pryzmat - część od potłuczonego, pałacowego żyrandola.  I jeszcze w niedzielę  łowiłam kolorowe blaski sączące się z kościelnych witraży.
               I tak mi zostało. Tylko dziś podziwiam słońce przez kolorowe szkło wazoników, buteleczek i pucharków.


            Najbardziej lubię szkło kobaltowe, potem wszelkie odcienie niebieskiego i zielonego.

          
 
                    Dziś chcę się pochwalić  nowymi nabytkami.


                      Kobaltowy, niemiecki, wazonik Carolla.


          Szafirowy 15 cm wazonik jeszcze nie zidentyfikowany.


 
                           I taki niebieski malutki dzbanuszek.

          Wszystkim Wam życzę szybkiej zmiany pogody. Na słoneczną oczywiście, zwłaszcza, że weekend za pasem. :)

25 komentarzy:

  1. Z nabytków najbardziej podoba mi się dzbanuszek, a ze stałych rezydentów - kobaltowy pucharek. Twój post skojarzył mi się z piosenką - Więc chodź, pomaluj mój świat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy kupowałam szafirowy wazonik, to żadne słońce przez niego nie przeświecało, taki był brudny. Najbardziej lubię tę chwilę, kiedy z brudu i zniszczeń wyłania się skarb. Dzbanuszek też jest śliczny, ale dosyć zwyczajny. W nim ujął mnie kolor. :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. W prostocie czasem jest siła.

      Usuń
  2. też lubię kolorowe szkiełka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię czytać wspomnienia, wyobrażać sobie. :) Cenisz życie, sama zobaczę sobie świat zza kolorowego szkła, złapię światełka. Tak to opisałaś, że również chcę tego zaznać. :) Piękne nowe nabytki, najbardziej podoba mi się dzbanuszek, ma w sobie niepowtarzalny urok i ten jego kolor. :) Pozdrawiam cieplutko, życzę słoneczka i dużo radości. <3 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem dziwię się, że mimo upływu dziesiątków lat, gdzieś tam w środku, ciągle jestem małą dziewczynką ;)Pozdrowionka :)

      Usuń
  4. Piękne nowe nabytki, takie kolorowe szkło jest cudowne! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. U nas na północy trudniej jest zdobyć "szkiełka", cały przemysł szklarski to południe Polski, Śląsk, Kraków, Krosno. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Piękne zbiry już powstały:))bardzo fajne nabytki:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przepraszam miało być zbiory:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbiry Reniu, zbiry, bo forsę z kieszeni sprytnie wyciągają ;) Ale jak widzę fajne szkiełko, to muszę, bo się uduszę. Szczęściem ostatnie nabyłam za bezcen. :)Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. A wiesz Tereniu, że też lubiłam, i w sumie w dalszym ciągu lubię, podglądać świat przez kolorowe szkiełka, chociaż zazwyczaj są to właśnie butelki po piwie. Cudne nabytki. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Ciebie to Karolinko o butelki po piwie bym nie podejrzewała ;)Pozdrowionka :)

      Usuń
  8. Bardzo piękne szkło. Nigdy bym nie pomyślała :-) W czwartek była tęcza u nas. Z jednej strony słońce, a z drugiej deszcz lał :-) Buziaki serdeczne :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja sobie robiłam tęcze tym maminym pryzmatem i jeszcze broszką z kryształkami ;) Deszcz mam codziennie i zimno. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  9. Bardzo mi się podoba to niebieskie szkło.

    OdpowiedzUsuń
  10. 37 year old VP Product Management Kori Saphin, hailing from Angus enjoys watching movies like Bright Leaves and Writing. Took a trip to Church Village of Gammelstad and drives a XF. Sprawdz to

    OdpowiedzUsuń